מכוני סקרים בישראל

מה כדאי לדעת עליהם?


ישנם מספר מכוני סקרים בישראל, המקצועיים וותיקים בתחומם. רובם פועלים בשיתוף פעולה עם אמצעי התקשורת, ומספקים סקרים שוטפים לחברות הגדולות, הן כמותיים והן איכותיים.

נזכיר את חלקם:

מכון שילוב, גיאוקרטוגרפיה, מכון מדגם, מכון סמית, מאגר מוחות ועוד מכונים קטנים יותר.

אך יש כאן איזשהו קאצ'.

האם העובדה כי חברת סקרים המעידה שהיא בעלת ניסיון של 30 שנה, בהכרח תייצר לנו סקר אמין, שכל מהותו והצידוק לקיומו של המוצר הזה הם הדיוק והאמינות? האם יש לנו דרך לבדוק שהחברות האלו מספקות מוצר מדויק כמו שאנו רוצים? איך נוכל לדעת?

ננסה להמחיש כאן את הבעייתיות:

אנו רוצים לפרסם עסק קטן וחדש לתושבי חדרה והסביבה.

האם נפנה למשרד פרסום גדול? בואו נראה.

משרד פרסום X מציג קבלות רבות על עבודות שביצע, מציג יכולות מרשימות של פרסום בחוצות העיר, פרסום באמצעי המדיה הגדולים, יכולות הפקות דפוס מעוצבות ועוד. אותו דבר גם משרד הפרסום Y, והוא אפילו מציג את קשריו עם ידוענים, שיכולים לפרסם את העסק באמצעים שלהם.

טוב, משרד פרסום נוסף, מעט קטן יותר מציג את עבודתו הקבועה עם המקומונים, מציע חבילות פרסום בעמודים האחוריים, ואפילו חלוקת פליירים לכל הבתים באזור.

במי בוחרים?

באיזה מכון סקרים נבחר?

אומנם משרדי הפרסום הגדולים מאוד יקרים, וחורגים בהרבה מהתקציב שתוכנן, אבל הם בוודאי יבצעו את העבודה הכי איכותית שתביא לי לקוחות רבים שכנראה יחזירו את ההשקעה. משתלם לא? והמשרד הקטן אומנם יעשה פחות רעשי פרסום, אבל יחסוך לעסק לא מעט הוצאות מיידיות.

ואם היה משרד פרסום מקומי, היושב באזור חדרה, ומכיר את האוכלוסייה מקרוב, חי בתוכה, ונושם את האווירה שלה? לא היינו פונים אליו רק בגלל שהוא לא בעל שם או וותק כמו של המקבילים?

דווקא רק בזכות המומחיות וההיכרות שלו עם המקום, הוא היחיד שהיה יודע כיצד להגיע למקסימום תושבים, במקסימום מהירות, ומקסימום השפעה.

למשל: הודעת וואטסאפ חכמה, או תמונה טובה שתרוץ בין התושבים ישירות לטלפונים שלהם, עם סלוגן או סלנג מקומי המשלב אלמנט מוכר לתושבי המקום, המכילים את הפרסום של העסק, סמוי או שאינו סמוי. זוהי הדרך היעילה, המדויקת וגם הזולה ביותר שניתן היה להשיג.

מכון סקרים המבצע עבודה בכלים מקומיים ובהיכרות עמם

מומלץ להכיר ולעבוד בכלים המתאימים למקום, לאוכלוסייה ולתנאים.


וזה בדיוק אותו העניין. מכון סקרים, גדול וותיק ככל שיהיה, לא מסוגל לרדת לרזולוציות קטנות של ביצוע. למשל, סקר באוכלוסייה הדתית, הדורש הבנה עמוקה בתהליכים באוכלוסייה, בהרכב האנושי שלה, בשיח הפנימי הנדון באמצעי תקשורת פנימיים, אינו יכול להיות מופק ע"י חברת סקרים גדולה, המשתמשת בתותחים גדולים, שאינם יעילים או מכוונים כלל למטרות הקטנות והספציפיות של הלקוחות.

דוגמא נוספת: אנו רוצים לסקור את אוכלוסיית הגננות בארץ, ולהרכיב מדגם מייצג של 500 גננות אשר תייצגנה את כלל הגננות בהתחשבות בסוג התמחותן (רמת השכלה, חינוך מיוחד או לא), סוג המגזר בו הן עובדות (דתי, חרדי, ממלכתי), וסוג הגן (עירוני, פרטי).

מכון סקרים וותיק, הפועל בשיטות המוכרות לו (פאנל אינטרנטי, סקרים טלפוניים), יתקשה מאוד להגיע לאוכלוסייה הנדרשת, וגם אם יגיע, הוא אינו עובד בשיטות מודרניות מתקדמות, כמו למשל גיוס גננות שישיבו על הסקר, דרך הפייסבוק. בשיטה זו, גם נחסכת העלות הרבה של המשאבים, גם מגיעים לרמה מקצועית גבוהה שכן מכסים את האוכלוסייה הנגישה יותר דיגיטלית, וגם מקבלים את כל היתרונות של הסקר האינטרנטי על פני הטלפוני.

מכון סקרים העושה שימוש בידע המצטבר לצד הידע המתחדש והדיגיטלי.

שילוב הידע המצטבר והכלים הטכנולוגיים החדשים בעולם


מכון סקרים צריך לשלב הן את הידע הנצבר משנים עברו והן את ההתפתחות הטכנולוגית העצומה, המעניקה לנו יתרונות רבים שלא היו בעבר. חוסר שליטה במרחב הדיגיטלי וברשתות החברתיות, כבסיס להגעה נוחה לכלל האוכלוסייה (ובכך לדיוק בממצאים), מביא עמו מוצר מיושן, לא מדויק, ולא זול בכלל.

לסקרים באוכלוסייה היפנית, פנו למכון סקרים יפני מקומי, ולא למכון מחקר בעל שם עולמי היושב במערב! לסקרים באוכלוסייה הדתית, פנו למכון סקרים המתמחה באוכלוסייה הזו, ולא למכון סקרים בעל שם ארצי, היושב ברמת גן.
זקוקים לאוכלוסייה ספציפית אחרת? אנחנו יודעים לגשת לקבוצות הנכונות, להרים קמפיינים ברשת המטרגטים במדויק את האוכלוסייה הרלוונטית, ולא מסתמכים על פאנלים של חברה חיצונית. 

המוצר של מכון סקרים הוא דיוק, אחרת אפשר להסתמך על רחשי ליבנו והתגובות ברשת.

מעוניין בסקרים מורכבים? כאלו הדורשים חשיבה מקורית?

אנחנו ממש כאן למטרה הזו:

קרא כאן על סקרי הגרילה שלנו


כל מה שכדאי לדעת לפני הזמנת סקר


אז כמה עולה סקר?

מכון מסקר מספק מגוון רחב של שירותי מחקר וסקרים, בעיקר סקרים מורכבים הדורשים שילוב של כלי עבודה חדשניים.
מכון מסקר מספק מגוון רחב של שירותי מחקר וסקרים, בעיקר סקרים מורכבים הדורשים שילוב של כלי עבודה חדשניים.