מדדים
מכון מסקר יזם ופיתח את "מדד מסקר לתקשורת" ו"המדד הפוליטי", מדדים הנבדקים ומתפתחים אחת לתקופה, בסדרת שאלות מובנות וקבועות הנשאלות מול מדגם מייצג של המגזר הדתי לאומי.
"מדד מסקר לתקשורת" נערך אחת לחצי שנה ומהווה מחקר מקיף בנושא צריכת התקשורת במגזר הדתי לאומי, מהאינטרנט, דרך הרדיו והעיתונות הכתובה ועד לעלוני השבת. המדד הוקם לאור התפתחותו של תחום רחב היקף זה, ובמיוחד לאור צרכי המגזר הדתי לאומי הייחודיים והשונים משאר המגזרים. הכרה זו נולדה בשנים האחרונות עקב נתונים ברורים אודות צריכת תקשורת בקרב המגזר, השונה מהמגזר הכללי. כמו-כן מספר עלוני השבת הולך וגדל כמו גם הגיוון ביניהם, תכניהם וטווח פירסומיהם. המדד מציג את ההערכה התקופתית למספר נושאים חשובים בתחום שיתרמו מאוד להבנת השוק ולכלל הנוגעים בו, למשל: אחוז החשיפה לכל אחד מעלוני השבת, מידת האהדה, חשיפה לפרסום והשפעתו, עיתונות מגזרית אל מול זו הכללית, שביעות רצון מתכנים שונים, האזנה לכלל תחנות הרדיו הותיקות מול אלו החדשות, ביקורות ותגובות עצמאיות ועוד. המדד המלא יישלח לגורם המעוניין בכך והוא כרוך בעלות כספית. לפרטים, נא ליצור קשר.
"המדד הפוליטי" הינו מדד אשר עוקב אחר דעת הקהל הדתית לאומית בכל הקשור לנטייתה הפוליטית. כיום, זוכה מפלגת "הבית היהודי" לרוב ניכר בקרב המגזר הדתי לאומי, אך כידוע ישנו מתח בלתי פוסק בין הזרמים השונים בציונות הדתית, כמו גם שינויים אפשריים ביחס למהלך כזה או אחר של המפלגות בפועל. על כל פנים, מכון מסקר עוקב אחר תנודות ורגשות הציבור לגבי העדפותיו הפוליטיות, ביקורתו על מהלכי המפלגות וחברי הכנסת שלהן, הערכות הקשורות לסוגיות עכשוויות, ודעת קהל כללית ופרטנית לגבי כל נושא העולה לסדר היום. המדד מתעדכן אחת למספר חודשים ומכיל מספר שאלות קבועות ומובנות התורמות להבנת רגשות הציבור הדתי לאומי על כל גווניו כמו גם בהבנת כלל הסוגיות הנוגעות לתחום הפוליטי.
