פעילות הבנקים במגזר הדתי לאומי

הגדלת מאגר הלקוחות של הבנק במגזר


ראשית, הנה נתונים בסיסיים:

כך ענו לשאלה- "מי מבין הבנקים הבאים מנהל את חשבונך הפרטי?"

 

המספרים מייצגים אחוזים, מתוך המדגם המייצג של המגזר הדתי לאומי, בגילאי 16 ומעלה.

הסקר נערך באמצע אפריל 2016, ע"י מכון מסקר.


כלומר, מתוך כ-420,000 איש בני 16 ומעלה, רק כ-26 אלף הם לקוחות בנק יהב, בעוד הפוטנציאל הוא אדיר ולא ממומש!

מדוע רק אחד לכ-17 איש במגזר הדתי לאומי, מחליט להיות לקוח הבנק?

כיצד נוכל להביא את הבנק לאחוז ניכר של לקוחות בגרף דומה בשנים הקרובות?

התשובה היא פשוטה:

הבנה כי המגזר הדתי לאומי מאופיין בייחודיות משלו, לעתים בשונות גבוהה משאר האוכלוסייה עקב צרכיו האופיינים רק לו.

המגזר הדתי לאומי זקוק לפתרונות התפורים לפי מידתו בנושאים רבים, כגון: 

  • תשלומים חודשיים בתחום החינוך, הגבוהים מאוד מהממוצע 
  • מספר ילדים גדול יותר 
  • משכנתאות מעבר לקו הירוק
  • פתרונות לשלב השירות הלאומי והצבאי (מסלולים מיוחדים הקיימים במגזר)
  • ועוד


בנק המודע לצרכים ייחודיים של פלח אוכלוסייה ספציפי, יידע גם להתאים את שירותיו אליו ומתוך כך להרחיב את מעגל לקוחותיו בפלח זה.


מכון מסקר המתמחה במגזר הדתי לאומי ומבין את שפתו, ייחודיותו, צרכיו וגווניו השונים, מאפשר לגופים גדולים את השימוש בכלי יעיל ומדויק לאפיון וחקר המגזר הדתי לאומי ברמה המדויקת והמקצועית ביותר.

ניתן לעיין עוד ביתרונות שלנו כמכון בלעדי במגזר זה.

 


אז כיצד נוכל להביא את הבנק למקום הראשון ולמבוקש ביותר בקרב אנשי ונשות המגזר הדתי לאומי, המונה כ- 700,000 איש?

לשם כך, נוכל לספק מענה במספר ערוצים במקביל, כך ש:

  1. בשלב ראשון: ביצוע מחקר עומק אשר יציג תמונה מלאה של אפשרויות פיתוח וצרכים מדויקים בקרב פלחי האוכלוסייה השונים.
  2. בשלב שני: עריכת ניתוח הדו"ח, מסקנות והמלצות ע"י ד"ר ליברמן.
  3. בשלב השלישי: כנגזרת מממצאי המחקר ובהתאם להם, ביצוע מגעים עם גורמים רלוונטיים במגזר והגעה דרכם להרחבה משמעותית של מעגל הלקוחות בקרב צעירי וצעירות המגזר, שליטה יעילה ורחבת היקף על הצטרפות הצעירים לבנק מדי שנה, פרסום ממוקד ויעיל, נוכחות קבועה בשיח ובמדיה המגזרית, ועוד.

פירוט השלבים

1. שלב ראשון הוא תכנון והוצאת סקר עומק מקיף בקרב מדגם מייצג של המגזר, על מנת להבין במדויק מספר היבטים:

  • גורמים להצטרפות ואי הצטרפות לבנק הנוכחי
  • מניעים אשר יגרמו למעבר בנק
  • רישום צעירים- מידת מעורבות ההורים, העדפתם, ועוד
  • בחינת היתכנות שיתופי פעולה שונים עם מסגרות גדולות של המגזר
  • בחינת שביעות הרצון בהיבטים שונים של הבנק, ביחס לבנקים אחרים
  • ועוד

2. השלב השני מכיל את ניתוח הדו"ח שהתקבל, וגזירת מסקנות מעשיות ממנו ע"י ד"ר ליברמן, מה שיציג בבהירות את הצעדים אותם כדאי ליזום במגזר, ובהם קיימת היתכנות גבוהה להרחבת מעגל הלקוחות, בקרב המגזר בכלל ובקרב הצעירים בפרט.

  • כתיבת ניתוח לדו"ח ולממצאים שהתקבלו מהמחקר
  • ישיבה ודיון עם הגורמים הרלוונטיים להצגת המסקנות בפועל ודרכי הפעולה המומלצות בשיתוף ייעוץ אסטרטגי ייחודי למכון מסקר

 

3. השלב השלישי במעורבות גורמים מהבנק יכיל:

  • יצירת קשר עם הגופים השונים במגזר אשר מולם קיימת היתכנות גבוהה להרחבת מעגל הלקוחות של הבנק
  • תיווך וייעוץ מול גופים שונים לבחינת צעדים לשיתוף פעולה
  • הדרכה ייעודית לפרסום ושיווק שירותים חדשים למגזר
  • ליווי תהליך החדירה לשוק הדתי וסקרים בתדירות מסוימת על מנת לבחון את יעילות הפעילות
  • מחקרי המשך לבחינת המלצות ומסקנות מהפעילות
  • ועוד

 

לסיכום,

נשמח להעניק לבנק את כל הדרוש על מנת להיערך לכניסה יעילה ואפקטיבית למגזר הדתי לאומי, משלב הגישוש, דרך המחקר והייעוץ, ועד השלב המעשי.


ליצירת קשר לחצו כאן