סקרים מקומיים

כך עורכים היום סקרים פוליטיים ומסחריים!


שאלה:

כשאתם רוצים לשמוע מה אנשים חושבים בנושא החם של השבוע, האם אתם הולכים ל:

א. לרדיו כדי לשמוע מאזינים שעולים להביע את דעתם.

ב. לפייסבוק ולאינטרנט בכלל, כדי לראות תגובות ופרסומים.

שיטת הסקר הטלפוני מתבססות על הנחות מיושנות. וכך גם הממצאים.


אם התשובה שלכם היא א', סביר להניח שפחות תתחברו למאמר הבא.

כידוע, כיום, מי שרוצה להשמיע את דעתו, ומי שרוצה לפרסם ולהגיע לקהל הגדול ביותר, חייב להיות ממוקם היטב בשדה הדיגיטלי (בעיקר פייסבוק אבל לא רק).


אז למה למען השם עדיין ממשיכים לערוך סקרים דרך הטלפון הנייח?

אתם באמת תענו עכשיו לסוקר שמתקשר אליכם בשעות הערב, ורוצה מכם כמה דקות ללא תמורה? נגלה לכם שרק 1 ל- 7 לא מנתק באותו הרגע. ויש עוד בעיות מקצועיות רבות בסקר טלפוני מיושן.

הגיע העת לשיטה חדשנית, מעודכנת, המחוברת לשטח ולכיכר השוק החדשה:

הקמפיין הדיגיטלי

סקר בשיטה הדיגיטלית. יש כל כך הרבה אפשרויות לאיסוף משיבים, מדוע להשתמש בשיטה אחת וישנה?

כל כך הרבה שיטות להגיע למשיבים אותנטיים מהשטח, מדוע להשתמש באותה שיטה ישנה?


הקמפיין יכול להיות בשילוב שיטות משלימות כמו סקר שטח/מאגרי משיבים נוספים.


מה זה בעצם?

כשאנו רוצים סקר בהתמקדות בתא שטח מסוים (או בבעלי נתון ומכנה משותף כלשהו), אנו נגיע אל תושביו בכל האמצעים הדיגיטליים הקיימים, כך שנוכל לייצר מאגר משיבים אמין ומגוון. 

הקמפיין מכיל סקר אינטרנטי מקיף בקרב כל תושבי תא השטח הרלוונטי אלינו. הסקר מופץ באמצעות קמפיין הנבנה בתשתית הפייסבוק, קמפיין מתקדם וממוקד היטב המופץ באפיקים דיגיטליים שונים- פייסבוק, אינסטגרם, אפליקציות, שטחי פרסום של גוגל ועוד. קמפיין זה מסוגל להגיע לעשרות אלפי תושבים בעיר קטנה ומאות אלפי תושבים בערים הגדולות או בעלי מכנה משותף, הרשומים במיקום הרלוונטי לנו.

הסקר הדיגיטלי מופץ באמצעות כל הכלים החזקים ביותר בשוק וכך מגיע למקסימום משיבים ולאמינות מירבית.


השלבים בדרך לביצוע:

1. מיפוי האזור הרלוונטי לנו ואפיון שלו על בסיס מחקר מקדים. כלומר- הורדת נתונים רבים לכדי טבלה מסודרת המאפיינת את האזורים השונים בעיר עד חלוקתם עפ"י נתוני האוכלוסייה עצמה- הבדלי תרבויות, רמה חברתית- כלכלית, נתוני ילודה, וותק השכונה, רמת דתיות וכו'.

מחקר מקדים אודות תא השטח הדרוש לנו לסקר. לימוד מעמיק מביא להכרת השטח באמת ולא ממשרד מרוחק.

 

2. לאחר מכן, מתבצע תכנון מפורט על דרכי שיווק הקמפיין, מיתוגו והפצתו, על מנת להגיע להפצה היעילה ביותר וגם המדויקת ביותר, בתוך טווח התקציב. המטרה שלנו היא להגיע למשיבים הפוטנציאליים ולגרום להם להיכנס לסקר ולמלא אותו עד סופו (תחת הגבלות זהירות שונות כמפורט בהמשך)! 


3. תוך כדי שלבים אלו, אנו מנסחים שאלון מקצועי התפור היטב לצרכיו של הלקוח עפ"י אפיון מסודר שאנו מבצעים מולו.


4. את השאלון הסופי אנו מתכנתים ובודקים, ומפיצים באמצעות הקמפיין שבנינו על בסיס המידע והמחקר המקדים.


5. לאחר איסוף התשובות והממצאים, אנו בודקים איזה חלק מתוך העיר (או נתון של המשיבים) חסר לנו או חסר חלקית, ומשלימים אותו באמצעות עבודת שטח- סקר פנים אל פנים, הפצה בפורומים פנימיים ומקומיים של אותו אזור ועוד. הדגש הוא עבודת שטח והגעה פיזית למוקד הרלוונטי.

סקר פנים אל פנים כהשלמה לסקר המרכזי.


6. בנוסף, ניתן גם להשלים משיבים במידת הצורך גם באמצעות מאגרים קיימים, בין אם דרך מאגרים קיימים של מכון מסקר או מאגרי משיבים ארציים.


עד כאן, השלבים הם מחקר, בנייה, ניסוח, הפצה, איסוף, שטח, וכתיבת הדו"ח. 

תוך כדי, השיטה הזו דורשת ניהול עקבי של הקמפיין, בעיקר ניהול תקציב- עלות מול תועלת כשאנו דואגים לרווחיות של הלקוח ועוצרים את הקמפיין בזמן או משנים אותו על פי הצורך, אבל גם נותנים מענה לפניות המשיבים במיילים או טלפונית.

שמירה על עלות-תועלת, מול תקציב הלקוח והרמה המקצועית הנדרשת. זהו תקציב נפרד שאינו מגיע אלינו אלא רק לתשלום אודות הקמפיין. לכן נשמור עליו כדי שהסקר יישאר רווחי בכל שלב.


היתרונות של השיטה הדיגיטלית עצומים:

  • ביצוע הסקר בכלים חדשניים ו"בשטח ציבורי" מעודכן. האוכלוסייה ברובה המוחלט נמצאת ברשת- עפ"י מיקומים ממוקדים של גוגל ופייסבוק, ניתן להגיע ישירות למשיבים רלוונטיים באפיקים שונים (אינסטגרם, פייסבוק, שטחי פרסום ברשת, אפליקציות ועוד). שיטה זו מחליפה את השיטה הישנה הטלפונית, בה מסתפקים ברשימות קנויות של טלפונים נייחים, אשר אינם מייצגים את כלל האוכלוסייה.



  • השלמת המאגר האיכותי שהתקבל מהרשת, בגיוס ממוקד וספציפי בשטח (כמפורט לעיל) וממאגרים נוספים. יתרון המביא את הגיוון הרב של המשיבים אשר הגיעו ממקורות שונים.


כאמור, שיטה זו מיועדת ללקוחות אשר מחפשים לדעת את התמונה האמיתית בשטח, ולא עבור מי שהממצאים נועדו ליחסי ציבור או לבדיקת מגמה שטחית. 


נשמח לצרף אתכם למגוון העבודות שכבר ביצענו בשיטה זו:

סקר פוליטי דיגיטלי עירוני בארבע ערים בישראל

סקר מסחרי דיגיטלי בשתי ערים נוספות

פרויקטים דיגיטליים בשני אזורים בישראל

ובשלב זה מתוכננים פרויקטים נוספים בשיטה זו, עירוניים ועסקיים. 


לפרטים נוספים,

נשמח להרחיב עוד טלפונית.

נתאים לכם סקר דיגיטלי לצורך המדויק שלכם!


כיצד להתחיל לתכנן סקר ומה כדאי לדעת לפני?

כמה עולה להזמין סקר?