סקר טלפוני או אינטרנטי?

10 סיבות לבחירת אחד מהם...




סקר טלפוני מיושן ומתאים למטרות ספציפיות מאוד.

טלפונים ישנים, וכך גם השיטה


טוב, יש כאן תשובה די ברורה ונכונה כמעט לרוב המקרים:

בד"כ סקר אינטרנטי מתאים וטוב יותר. 

כיום, רוב הסקרים מוכוונים מלכתחילה לסקרים אינטרנטיים, ולא בכדי.

הכל היום ברשת. סקר אינטרנטי.


אז מדוע נפח הסקרים הטלפוניים הולך וקטן?

יש לכך מספר סיבות, שהן למעשה 10 היתרונות של הסקר האינטרנטי.


נתחיל:


1. בסקר אינטרנטי, אנו מגיעים לכל המשיבים הרלוונטיים לנו בשליחת הסקר ישירות לתיבת המייל שלהם. בסקר טלפוני ניאלץ להתקשר לאלפי אנשים כדי להגיע למדגם סביר (רק 1 ל-7 בממוצע יענה לטלפון! ולא כולם ישלימו את הסקר).

חוסר שיתוף פעולה בסקר טלפוני. רק אחד לשבעה אנשים מסכים לא לנתק!

האם לכם יש זמן פנוי לסקרים בטלפון? כך גם לרוב מוחלט מהאוכלוסייה. רק אחד מתוך שבע אנשים לא מנתק מיד!



2. הסקר האינטרנטי זול יותר פשוט מהסיבה העיקרית לעיל: אין צורך לשלם לעשרות טלפנים וטלפניות, לשטח משרדי גדול, עמדות, ציוד וכד'. הסקר נשלח בקליק (טוב, לא כל כך בקלות כן? אבל זה בהזדמנות אחרת)

משלוח סקרים מהיר בשיטת סקר אינטרנטי.

אין צורך להסביר מדוע משלוח מיילים היישר למשיבים, יותר יעיל מלדבר עם כל אחד מהם, כן?



3. חוסר ייצוג חמור: בגלל שרק אחד לשבע בממוצע יענה לטלפון, הדבר גורם גם לחוסר ייצוג מתאים של כלל האוכלוסייה- למשל: עובדים עד מאוחר בערב, עובדים שאינם זמינים טלפונית בשעות העבודה, אנשים עסוקים, נהגים, משקי בית ללא טלפון נייח, צעירים, ועוד ועוד, ולייצוג יתר של משיבים עם זמן- עקרות בית, מובטלים, בעלי עבודה עם אפשרות לזמינות טלפונית, עובדי משרדים ולא בשטח, וכו'.

באמת כדאי להפסיד חלק מהעוגה? זה עלול להיות פחות טעים. פחות מדויק הכוונה. סקר אינטרנטי מגיע לכל חלקי האוכלוסייה.

באמת תרצו להפסיד חלק מהעוגה? זה עלול להיות פחות טעים. פחות מדויק הכוונה.



4. תופעה הנקראת "רצייה חברתית"' המובילה לכשלים חמורים באמינות התשובות, במיוחד באוכלוסיות ספציפיות. תופעה זו מביאה לחוסר אמינות בתשובות אל מול סוקר אנושי- הרצון לענות את "התשובה הנכונה", הימנעות מאמירת הדעה האמיתית ועידון התשובות, הימנעות משפה ישירה, תקינות פוליטית, אנשים סמוכים השומעים את השיחה ועוד. באופן טבעי, סקרים אנונימיים לחלוטין מביאים תוצאה מדויקת יותר, מה שלא קיים בשיטה הטלפונית.

רצייה חברתית היא פגיעה חמורה במתודולוגיה של הסקר הטלפוני.

סה"כ אנושיות מובנת והגיונית. אך לא מועילה למחקרים. האיפוק, והרצון למצוא חן בדיבור ישיר/טלפוני מול מתשאל, יוצרים טשטוש חמור בעמדות האישיות של המשיבים. בניגוד לאנונימיות. 



5. חוסר סבלנות כלפי שאלות, אפילו עם מעט מורכבות- בוחרים תשובה כדי לסיים ולהתקדם, וקל וחומר מול שאלות הדורשות מעט ריכוז וחשיבה. זכרו, הסוקר כמעט אף פעם לא מתקשר כשיש לי המון זמן ורצון עבור הסקר שלו. בלשון המעטה.

חוסר ריכוז בסקר טלפוני. אין תזמון מתאים לזה.

הריכוז בתשובות הסקר. ועוד בלי הילדים ברקע. מצב סביר בו יתפוס אותנו הסוקר הטלפוני.



6. מוגבלות ב"ראייה רחבה" של השאלה- בסקר אינטרנטי ניתן להבחין בכל השאלה והתשובות עליה בו זמנית ולהבין טוב יותר את מטרתה, את האפשרויות השונות, לקרוא שוב את השאלה ועוד, מה שאין כן בסקר טלפוני. ובוודאי אם השאלה מורכבת יותר כמו בחירה מרובה, דירוג, מספר רב של תשובות, טבלה, וכד'.

אפשרויות מורכבות מוצגות כראוי רק בסקר אינטרנטי. בלתי אפשרי בסקר טלפוני.

נסו לדמיין סוקר טלפוני המציג את התשובות הנ"ל לכל קטגוריה. אתם הייתם מחזיקים מעמד? וזו שאלה פשוטה יחסית. בסקר אינטרנטי הסעיפים מוצגים אחד אחרי השני, ובתצורה קבועה, כשהכל מונח מלפנינו.



7. נוחות המשתמש- הסקר נוחת במייל, ניתן לפתוח אותו בכל זמן שנוח לי, ומכל מקום, למלא חצי ולהמשיך לאחר מכן, ועוד. אין צורך לתאר את התזמון "הנוח" של הסקר הטלפוני כן?

סקר אינטרנטי מתאים לכל מקום ולכל זמן. בניגוד לתזמון של הסוקר בטלפון.

טוב, אם אתה בחופשה, עדיף שתתרכז בה, עזוב את הסקרים כרגע!



8. ממשק חכם (הרחבה על האפשרויות הקיימות במאמר הבא) - את הסקר האינטרנטי ניתן למתג, לעצב עפ"י צבעי החברה, ניתן לצרף סרטון, תמונות וקטעי קול, על מנת לשאול עליהם שאלות סקר, ניתן להכניס קישור בכל שלב של הסקר על מנת להפנות את המשיבים למטרות שונות ועוד.


אפשרויות בלתי מוגבלות בסקר האינטרנטי.

נוכל להעביר תמונה בסקר טלפוני? ווידאו? וקישור? סקר אינטרנטי הוא בעצם בלתי מוגבל.



9. תכנות בלתי מוגבל (הרחבה על האפשרויות הקיימות במאמר הבא)- סקר אינטרנטי תכנות הסקר מונע מבעלי נתון X לראות שאלה Y, להזכיר להם בסוף הסקר את השאלות שטרם השיבו עליהן, לאפשר להם להתבטא בכתב באופן חופשי, לחזור לשאלה קודמת, לסנן משיבים ושאלות, לבחור שאלות מכל סוג אפשרי (דירוג, בחירה מרובה, ציונים, טקסט וכד'), ועוד ועוד. 

כאן מרוכזות כל האפשרויות וסוגי השאלות בסקרים שלנו



10. מאגר משיבים יציב, נאמן והכי חשוב מעוניין. סקר אינטרנטי אינו מציק, ויכול רק להועיל במקרה של תגמול סביר. למשל, במכון מסקר עורכים הגרלות כספיות על מאות שקלים כל סקר, כך שמשיב אחד זוכה בכ-500 ש"ח בזכות 4-5 דקות של סקר. בנוסף, משלבים שאלות מעניינות מתחום האקטואליה והפוליטיקה, וכך המשיבים מעוניינים מעצמם להיות חלק מהמאגר, ואין צורך לשכנע כל פעם מחדש את הנסקר, שישיב על מספר שאלות.

מאגר משיבים תחת פיקוח מסודר. מכון מסקר.



ולבסוף, איסוף הנתונים מתבצע בקלות לקובץ אקסל המופק על פי התכונות שאנו מבקשים.


נו אז מתי כן עדיף סקר טלפוני ומתי אי אפשר בלעדיו?

על כך במאמר הבא.



אהבתם את המאמר?

עזר לכם?

נשמח כאן לתגובות.

תודה!


דוגמאות לסוגי השאלות והאופציות הרבות בסקר אינטרנטי

אז כמה עולה סקר?

התמחותנו בסקרי גרילה מיוחדים